Wielu kierowców, którzy posiadają samochody z silnikiem Diesla i taż z układem Common Rail bardzo chętnie znajdują ciekawostki które dotyczą tych mechanizmów, z uwagi na to, że wiedzą, że właściwa eksploatacja oraz użytkowanie diesla może sprawić, iż usterki mogą wystąpić znacznie później, niż w przypadku niewłaściwego stylu jazdy. Sprawdź nasz artykuł po to, aby wiedzieć jak obserwować problemy z wtryskiwaczem, a także jak powinna wyglądać prawidłowa regeneracja wtryskiwaczy.
Symptomy awarii wtryskiwaczy – jakie to?
Podają one paliwo,które jest zapalane za pomocą powietrza sprężonego poprzez tłok. Pamiętajcie, że na schłodzonym silniku konieczne jest pośrednictwo za pomocą świecy żarowej. Kierowanie wtryskiwaczami zajmuje się komputer, który wie, jaką dawkę paliwa powinien on dodawać. Zależy to od stylu jazdy i momentowego zapotrzebowania na moc.
Taki układ pracuje idealnie oraz zapewnia nam wyjątkowe osiągnięcia czy też wysoką kulturę funkcjonowania. Problem pojawia się w tym, że nie w każdym przypadku pracuje on w perfekcyjnych okolicznościach. Najczęstszym powodem problemów z wtryskiwaczem jest słabej jakości paliwo.
W przypadku gdy właściciel pojazdu nie pamięta o okresowej wymianie filtra, tankuje olej napędowy złego pochodzenia, może spodziewać się kłopotów z wtryskiwaczem.
Z wyżej wspomnianych powodów wtryskiwacz z czasem zaczyna się uszkadzać, aż do ich całkowitego zapchania. Usunięcie osadów będzie niemożliwe bez zasięgnięcia po czyszczenie mechaniczne. Ponadto wszystkie problemy z wtryskiwaczami zdarzają się zwykle przy dużym przebiegu, najczęściej grubo po 150 000 kilometrów. Niemniej nie jest to zasada.
W jaki sposób możemy dbać o wtryskiwacze?
Posiadaczy aut na pewno ucieszy fakt, iż wtryskiwacze posiadają odporność na błędną eksploatację auta, czyli dynamiczną jazdę. Jednakże nie znaczy to, że właściciel samochodu nie musi pracować nad swoimi złymi nawykami przecież inne podzespoły w samochodzie nie są tak odporne. Aby wydłużyć żywotność tych podzespołów, należy je czyścić, zarówno doraźnie jak i zapobiegawczo. Kierowca jest zobowiązany do kontroli stanu spryskiwaczy i wykonać takie czynności w momencie pojawienia się pierwszych zabrudzeń. Uważaj gdy nie masz przydatnych umiejętności, ponieważ w łatwy sposób można zapowietrzyć układ paliwowy.
Uszkodzony wtrysk a prowadzenie samochodu
Mechanicy bardzo często słyszą zapytanie o to, czy można jeździć autem z uszkodzonym wtryskiem. Z pewnością jazda takim samochodem będzie bardzo kłopotliwa.
Warto również nadmienić że zastanawiające odgłosy wtryskiwaczy mogą być spowodowane zawieszonym wtryskiem diesla. Dlaczego jest taki stan rzeczy określane przez osoby zajmujące się mechaniką jako ryzykowne? Na zawieszenie się wtrysku mają wpływ zgromadzone w tym urządzeniu brudy. Jeśli na iglicy czy także dyszy rozpylającej znajdują się osady i nagary. Bezsprzecznie iglica nie umie działać zgodnie ze swym powołaniem, a w tym czasie wtryskiwacz zacina się niezależnie od pozycji, w której aktualnie jest. Stąd już krótka droga do problemów z wtryskami, gdyż zawieszenie wtrysków w takiej pozycji powoduje,że przepływ oleju napędowego nie jest ograniczony barierą wtryskiwacza.
Są to najczęstsze problemy z wtryskiwaczami – zobacz je!
Musisz mieć w pamięci, że zepsuty wtryskiwacz a także objawy, jakie silnik musi znosić w związku ze stukającymi wtryskami, znacznie obciąża działanie napędu. Kolejny problem, z jakim niekiedy mierzą się użytkownicy to lejące wtryski. Jakie szkody mogą wyrządzić w naszym pojeździe? Najczęściej w wyniku nieszczelności wtryskiwaczy dochodzi do pęknięcia głowicy, ponieważ jej temperatura staje się zbyt wysoka.